EAquesta obra està formada per un prisma quadrangular pintat per les dues cares (en la primera foto dos obres de continguts similars). El prisma està format per set fustes que es repeteixen en una segona seqüència on alternen dimensions i densitat, que es visualitzen amb el seu color, començant el més proper a nosaltres amb l'ayus, fusta més clara, menys densa i de menys pes, amb mesures regulars en forma de cub, i a l'altre extrem amb la més densa i més fosca, a on les mesures (o formes) es repeteixen i de manera simétrica la resta de mides fins arribar al centre del prisma, però variant les densitats (o fustes amb el seu color). Els cicles s’alternen de més a menys densitat i de menys a més longitud en una progressió matemàtica. Cada cicle, amb les quatre cares tridimensionals i les seves mesures exactes, és transportat a la tela de manera bidimensional, quedant la part frontal de l’escultura traspassada a la cara del davant de la pintura i la part del darrere, passa a la cara posterior de la mateixa pintura, de manera que la unitat de volum es manté en la unitat bidimensional i aixó en cadascuna de les mesures de les fustes, expandin-se en les quatre direccions de la tela, mantenint els contrastos de la fusta en els colors, ambdos mantenen característiques diferents per ser de naturaleça diferent: un és de quatre dimensions, l'espai: configurat per la matèria física de la fusta. I l'altre el temps: que va en una direcció com és la que ens indica la fusta; peró que en front nostre només veiem una cara física i un present temporal com és la secció quadrada de la fusta i que és igual també en la tela en la que li hem tret una dimensió, quedant una imatge deformada o diferent d'aquest espai-temps tal com la podem percebre nosaltres, continua tenint aquesta unitat peró haurem de mirar per separat cada cara del quadre i recrear aquesta unitat tridimensional que és impossible veure en la seva totalitat des d'el nostre lloc és a dir des d'aquest minuscle àtom situat en una part interior d'una porció d'un dels cicles on pot estar situat el nostre present . És així com queden representades les quatre dimensions en tres i aquestes en dues, sense perdre l’idea d’unitat i d'expansió de l’espai-temps. Quedant l'espectador situat en una privilegiada posició d'obsevador des d'on poder veure l'espai i el transcurs del temps.Més informació


FICHA

Serie : " Dimensió"
Título : Reducció de l'espai tridimensional a una " unitat dimensional "
Aproximació a una perspectiva dimensional ( contemplació i medició, en
una unitat temps, de l'espai tridimensional des de fora ) - Any : 1992
Medidas: Pintura de 2 cares 1'55 x 1'55 m. ( 1'45 + 0'05 + 0'05 ), i l'escultura 0'07 x 0'07 x 1'52 m.
Catalogación nº: D.07.T2c1.92 - D.07.T2c2.92 - D.07.TE.92
Técnica: Tela de lino pintada con acrílico por las 2 caras utilitzando los dedos,
y escultura en madera de sapelly, faig blanc, roure, cedre, ayous, faig bullit i iroko.
Exposiciones: Galeria Trànsit. Barcelona 1993.
Art a Aula de Lletres. Barcelona 1995
Amics de Centelles. Centelles (Barcelona) 2000
La Chapelle du Rham. Luxemburg, 2001

 

home - inicio